• Azərbaycan Xalq Cümhuriyyəti hökumətinin 1918-ci il 28 may tarixli qərarı ilə maarif və təhsil üzrə ilk nazirlik-Xalq Maarifi Nazirliyi yaradılıb. Nazirlər Şurasının 30 iyun 1918-ci il tarixli qərarı ilə Xalq Maarifi Nazirliyinin üç şöbədən (ümumi orta təhsil, ali və orta ixtisas təhsili, peşə məktəbləri) ibarət strukturu təsdiq olunub.

    Azərbaycan SSR Xalq Komissarları Sovetinin 28 aprel 1920-ci il tarixli qərarı ilə Xalq Maarifi Nazirliyinin adı dəyişdirilərək Xalq Maarifi Komissarlığı adı ilə yenidən təşkil edilib və ölkədəki bütün təhsil müəssisələri bu qurumun tabeliyinə verilib.

Ministry Menu Back

SPECIAL ANNOUNCEMENT

Dialogue on “Torino Process” held

            “Torino Process 2016-2017” political dialogue on reforms in vocational education was held on October 5.

Participants in the event included director for cooperation at UN Azerbaijan office Y. Williams, European Training Foundation representative for Azerbaijan Margareta Nikolovska, director of the State Vocational Education Agency Famil Mustafayev, and representatives of the ministries of Economy, Labor and Social Protection of the Population, State Statistics Committee, Azerbaijan Entrepreneurs` Organization, employers and experts.

Director of the State Vocational Education Agency Famil Mustafayev said the event aims to strengthen cooperation in the field of vocational education and training, define shortcomings through analyzing achievements secured thanks to recent years` reforms compared with other countries, and encourage the formation of a common development strategy.

Director for cooperation at UN Azerbaijan office Williams emphasized the importance of analyzing vocational education in the country. He also highlighted the role of EU programs in supporting educational reforms in Azerbaijan.

National Coordinator for “Torino Process”, head of Vocational Education Division at the Ministry of Education Nigar Ismayilzade presented an assessment report on reforms carried out in Azerbaijan`s vocational education sector in the last two years.

Participants defined priorities for increasing the effectiveness of vocational education and training.


07.10.2016 - 12:06